• 04paź
          • DBAMY O ŚRODOWISKO

Akcja sprzątania świata

4 października przedszkolaki oraz uczniowie naszej szkoły wzięli udział w akcji sprzątania świata. Z ogromnym zaanagażowaniem sprzatątali teren wokól naszej placówki Wspólnie z kolegami i koleżankami z klasy i grupy pracowali nad tym by nasza okolica była czystsza i piękniejsza. Była to dla nich jedyna w swoim rodzaju lekcja ekologii.  Dzięki tej akcji młodzi ludzie będą bardziej zmotywowani  do dbania o naszą planetę.

I.N

• 04paź
          • POZNAJ POLSKĘ

Wycieczka do Olsztyna

W ramach projektu ministerialnego „Poznaj Polskę”, nasza szkoła otrzymała dotację w kwocie 5000,00 złotych, co umożliwiło nam, zorganizowanie jednodniowej wycieczki do Olsztyna dla 21 uczniów z klas 0 - III i  3 opiekunek.

Wycieczka odbyła się 15 września 2023 roku. Tego dnia Olsztyn powitał nas piękną, słoneczną pogodą. Pierwszym etapem naszego wyjazdu,  był  gotycki  Zamek Kapituły Warmińskiej, w którym mieści się Muzeum Warmii i Mazur. Po komnatach zamku oprowadzała nas pani edukator. Spacerując po jego wnętrzach, dzieci poznały historię zamku oraz wysłuchały opowieści o życiu słynnego mieszkańca- Mikołaja Kopernika. To słynny   Kopernik w latach 1520-1525 był kanclerzem tego zamku. Następnie, dzieci wzięły udział w warsztatach plastycznych pod hasłem „Mikołaj Kopernik i Układ Słoneczny”.  Kolejnym etapem wycieczki były: Obserwatorium i Planetarium Astronomiczne. W Obserwatorium Pan Astronom – przewodnik opowiadał o Mikołaju Koperniku, pokazał meteoryty, a na koniec z góry, podziwialiśmy widok Olsztyna. Następnie udaliśmy się do Planetarium. Niesamowite wrażenie wywołał  seans, podczas którego poznaliśmy różne gwiazdozbiory. Dla większości uczniów była to pierwsza, niesamowita, kosmiczna podróż.   Po ogromnej ilości wrażeń, zjedliśmy pyszny obiad w restauracji. Po nim, wybraliśmy się jeszcze na spacer po urokliwej olsztyńskiej Starówce. Przechadzaliśmy się po rynku. Oglądaliśmy i słuchaliśmy ciekawostek o zabytkach Olsztyna z pasją opowiadanych przez panią przewodnik.

Był to intensywnie spędzony, ale ciekawy i pełen wrażeń dzień.

• 02paź
          • POZNAJ POLSKĘ

Wycieczka Częstochowa - Kraków - Zakopane

13.09-15.09 2023 r w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę” odbyła się wycieczka  szkolna na trasie Częstochowa- Kraków- Zakopane. Otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 15000,00 zł, która pozwoliło na organizację wyjazdu dla 41 uczniów klas IV-VIII z 3 opiekunami.

Zebraliśmy się o godz. 2.00 i wyruszyliśmy do Częstochowy. Tam zobaczyliśmy klasztor paulinów  i sanktuarium Matki Bożej Jasnogórskiej. Następnym punktem było opactwo w Tyńcu, gdzie zwiedziliśmy krużganki, dziedziniec i kościół. Przewodnik przedstawił historię opactwa.   W tym dniu byliśmy również w Łagiewnikach- kościele bł. Siostry Faustyny Kowalskiej. Po zakupieniu pamiątek udaliśmy się do Zakopanego na nocleg. Ranek powitał nas deszczem, ale  w punktach , które mieliśmy do zwiedzania panowała sprzyjająca nam pogoda. Najpierw pojechaliśmy do Wadowic. Poznaliśmy miasto w którym mieszkał i żył papież Jan Paweł II. Zwiedziliśmy kościół i Muzeum Domu Rodzinnego Ojca Świętego  Jana Pawła II. Nie mogło obejść się bez kremówek, które wszystkim smakowały. Kolejnym punktem  była kopalnia soli w Bochni. Zwiedzanie jej zajęło  nam 3 godziny. Przewodnicy przedstawili nam historię kopalni. Dużo wiadomości uzyskaliśmy,  oglądając obrazy multimedialne znajdujące się w tunelu.  Była to ciekawa lekcji historii- wydobywania soli.     W restauracji  kopalni zjedliśmy obiad, a następnie mogliśmy pobawić się na utworzonym tam boisku.

Trzeciego dnia wycieczki od rana zwiedzaliśmy Zakopane. Zobaczyliśmy Wielką Krokiew, stary cmentarz, zabytkowe domy na Krzeptówkach. Kolejką wjechaliśmy na Gubałówkę z której podziwialiśmy piękne widoki na góry. Tam zakupiliśmy pamiątki i wyruszyliśmy do Krakowa.

Spacer w Krakowie pod opieką przewodnika rozpoczęliśmy od Smoczej Jamy  i zwiedzania wzgórza wawelskiego. Kolejno udaliśmy się  w kierunku historycznego centrum miasta, oglądając Planty, okno papieskie, Rynek Główny, Barbakan, ulicę Floriańską. Na krakowskim rynku podziwialiśmy Sukiennice, w których zakupiliśmy tradycyjne pamiątki. Zobaczyliśmy też ołtarz Wita Stwosza w Kościele Mariackim i usłyszeliśmy hejnał z wieży. W Sukiennicach byliśmy w Muzeum Narodowym. Podziwialiśmy tam obrazy słynnych malarzy mi. Jana Matejki, Jacka Malczewskiego. Po zakończeniu zwiedzania  udaliśmy się na obiad, a następnie w drogę powrotną do Białobrzeg.

Do naszych domów wróciliśmy późno, ale byliśmy zadowoleni z wycieczki. Uważamy, że ten wyjazd zintegrował nasze zespoły klasowe i zgodnie z intencją pozwolił na poznanie naszego kraju.

• Szkoła Podstawowa im. Gen. I. Prądzyńskiego w Białobrzegach
      • 87 644 92 25 fax 87 644 92 25
      • Szkoła Podstawowa im. Gen. I. Prądzyńskiego w Białobrzegach Białobrzegi 75 16-300 Augustów Poland
      • Rafał Andrzejewski iod.r.andrzejewski@szkoleniaprawnicze.com.pl nr tel:504976690